LinkedIn cover story is beslist geen selfie

12 mei 2021

Met een Cover Story op LinkedIn maak je indruk

Sinds kort is het mogelijk om je profielfoto op LinkedIn te vervangen door een 20 seconde, verticale, cover story video. Hiermee krijg je een uitgelezen kans om jezelf professioneel te presenteren aan je netwerk en prospects. Mensen die op zoek zijn naar ander werk laten hiermee direct een persoonlijke indruk achter en zzp-ers kunnen een strakke videopitch opnemen en hun expertise kort toelichten.

Hoe vul je die 20 seconden?

Allereerst een belangrijk feitje, de eerste drie seconden worden audio-gedempt weergegeven. Pas als een kijker daarop klikt gaat de profielvideo spelen en vult deze het hele telefoonscherm. De spanningsboog is in dit digitale tijdperk niet meer als 8 seconden dus direct to the point komen is sterk aan te raden. Benoem eerst het probleem, stel je dan voor en biedt de oplossing als laatste. Voorstellen met je naam is niet super urgent want die heeft de kijker immers al gelezen. Nee, wees dan eens origineel, voeg wat extra’s toe wat niet in je geschreven profiel staat. Zet je telefoon op ooghoogte en voor de stabiliteit op een statief.

Lastig zo’n profielvideo opnemen? Ik kan je daar prima mee helpen!

Kijk, er zijn natuurlijk natuurtalenten, die pakken die telefoon en nemen in ‘one take’ precies in 20 seconden op wat ze kwijt willen. Voor al die andere mensen helpen wij met technische ondersteuning en kijken kritisch mee of je er overtuigend en er fraai opstaat. Door de video opname te editen maken wij er een professioneel product van. De volgende zaken maken het extra makkelijk voor jou:

  • Mooi uitgelicht, je staat er gezond en fruitig op!
  • Professionele opname met dito camera’s.
  • Autocue, jouw pitch loopt, heel handig, leesbaar voor de lens. Kortom: je wordt tekstueel rotsvast!
  • Mooi warm geluid zonder ruis en achtergrond geluiden.
  • Wij zijn editors! Je hoeft niet zelf te knippen en te plakken.
  • Logo in beeld? Animatie, extra teksten, foto’s? Je kan veel laten zien in 20 seconden.
  • Rechtenvrije muziek die precies op tijd stopt en je verhaal sfeer geeft.

Bedenk: een professionele video introductie is geen selfie….

LinkedIn gaat steeds meer van B2B naar H2H, zaken doen we tenslotte met mensen. Hoe tof is het als je een super eerste indruk maakt met een mooie rake video! Voor een totaal investering van € 100,00, all-in, excl BTW, beschik je over een prachtig digitaal visitekaartje.

Maak direct een afspraak dan plannen wij de opname in. Over LinkedIn Cover Stories lees je meer in een blog van LinkedIN.